Formularz kontaktowy

 

006. Majmejkap



Dzisiaj może ktoś, kto uwielbia kosmetyki?  :) Rozmawialiśmy z Kamilą z bloga majmejkap.blogspot.com. Dowiecie się jaki ma stosunek do vlogów i podłapiecie kilka rad, które pozwolą Wam w promocji bloga :)

Wschodzące Gwiazdy: Dlaczego zaczęłaś prowadzić bloga? Skąd pomysł na blog kosmetyczny?
Kamila: Wszystko zaczęło się jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Bardzo często oglądałam blogi innych osób, zaglądałam też na Youtube żeby oglądać filmiki urodowe. Powolutku wkręcałam się w ten kosmetyczno-urodowy światek. Często myślałam, że fajnie byłoby stworzyć w sieci swoje miejsce i dzielić się opiniami z innymi ludźmi. I tak właśnie narodziła się idea powstania mojego bloga. Na początku było trochę ciężko, ponieważ to trudne zadanie wybić się i sprawić aby wśród ogromnej ilości blogów ktoś zauważył właśnie Twój i został na dłużej. Dlaczego kosmetyczny? W tym po prostu czuję się dobrze. Kocham zakupy, sama doskonale swoje umiejętności makijażu i chcę być wizażystką. Uwielbiam czytać recenzje na innych blogach, więc i na moim ich nie brakuje ;)


WG: Jaki jest Twój stosunek do blogosfery? 
K: To mój odrębny świat. Spędzam dużo czasu czytając blogi, oglądając filmiki i często kontaktuję się z innymi blogerkami. Fajne są też te nasze blogerskie spotkania, kiedy możemy podzielić się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem.

WG: Jaki masz stosunek do vlogów? Nie myślałaś o tym, żeby uzupełnić swojego bloga swoimi filmami? A może Twoja siła jest w słowie pisanym, nie mówionym? 
K: Bardzo chętnie założyłabym swój kanał na Youtubie. Boję się tylko, że nie będę miała zbyt wiele czasu na kręcenie filmów. Aczkolwiek uwielbiam oglądać filmiki vlogerek i dzielnie subskrybuję ich kanały.

WG: W formularzu zaznaczyłaś, że blogujesz od lutego bieżącego roku. Czy Maj Mejkap to Twój pierwszy blog? Dlaczego wybrałaś akurat platformę Bloggera?
K: Miałam kilka blogów, ale majmejkap to pierwszy, który traktuję poważnie ;) Na innych pojawiły się góra dwa posty i blogowanie mnie znudziło... Nie miałam określonej kategorii więc myślę, że brakło mi pomysłów na wpisy. Tu jest zupełnie inaczej. Każdy wpis daję mega satysfakcję i motywuje do dalszego pisania. Platforma Blogger daje blogerom wiele możliwości: ciekawe szablony, każdy może dostosować go do swoich potrzeb. Wszystko jest przejrzyste i łatwe w obsłudze.

WG: Mimo tego, że Twój blog powstał ponad pół roku temu, to udało Ci się zebrać dość spore grono odbiorców. To stosunkowo krótki czas. Uważasz, że w jakiejś części osiagnęłaś sukces? Gdybyś miała sformułować trzy uniwersalne rady dla początkujących blogerów, co byś napisała? 
K: Myślę, że mój sukces polega na tym, że mimo iż na początku nie miałam wielu obserwatorów to nie zaprzestałam pisania, a kiedy dotarłam do trochę większego grona odbiorców- ludziom po prostu podoba się to co robię ;) i bardzo mnie to cieszy. Moim zdaniem pisanie bloga rozwija moje zainteresowania, a ja ciągle czegoś nowego mogę się nauczyć. Piszesz, bo wiesz, że ktoś na to czeka :) To daje mi dużo motywacji.
Jeśli chodzi o rady dla początkujących? Hmmm....
Po pierwsze trzeba czuć się pewnie w temacie, który jest poruszany na naszym blogu.
Trzeba pisać systematycznie i reagować na komentarze od innych osób.
Branie udziału w konkursach i rozdaniach to możliwość na dotarcie do większego grona osób i pokazanie swojego bloga.

WG: Piszesz, że chętnie założyłabyś swój kanał na Youtubie, więc rozumiem, że nie czujesz się nieswojo przed obiektywem? Miałaś już wcześniej styczność z kamerą? Gdyby udalo Ci się założyć kanał to jedyną Twoją obawą byłby brak czasu? Nie matwiłabyś się tym jak Cie odbierają inni, tym, że każdy Twój błąd byłby wypominany? Pisząc bloga da się wiele ukryć, natomiast przy nagrywaniu vlogów, odkrywasz pewną część siebie przed nieznajomymi. Albo może widzisz to w innym świetle?
K: Zawsze dobrze dogadywałam się z ludźmi ;) Nie lubię zawodzić innych, a wiem, że kanał wymaga wiele pracy i czasu. Zresztą nie wiem czy przebiłabym się wśród ogromnej liczby vlogerek ;)
Martwi mnie również fakt, że nie za bardzo wiem jak zabrać się do obróbki filmów... 
Jeśli będę miała więcej wolnych dni poważnie zastanowię się nad dopełnieniem swojego bloga :)

WG: Myślę, że jesli zdecydujesz się na kręcenie filmików jako dopełnienie swojego bloga to Twoi czytelnicy będą zadowoleni :)
A czy - Twoim zdaniem - blogi wielotematyczne mają szansę przetrwać? Czytelnicy są zainteresowani blogami "o wszystkim" na dłuższą metę? Jakie jest Twoje podejście do tego typu blogów? K: Moim zdaniem blogi wielotemtyczne są jak najbardziej w porządku. Często możemy znaleźć różne pomysły w jednym miejscu, a takie blogi mogą być źródłem inspiracji. Ważne aby każdy temat był w pewnym stopniu realizowany.

WG: Twoją pasją jest wszystko co kobiece, czyli makijaż, zakupy, moda, pielęgnacja. Brałaś udział w warsztatach/kursach dotyczących Twojej pasji? A jeśli nie to zamierzasz? Myślisz, że warto chodzić na takie kursy czy lepiej być samoukiem? 
K: Nie miałam okazji wziąć udziału w żadnym kursie doszkalającym. Mam w planach kurs wizażu, ale zapiszę się dopiero gdy będę miała więcej wolnego czasu. Na razie jestem samoukiem i to mi wystarcza w zupełności.

WG: Czujesz się jak Wschodząca Gwiazda? 
K: Może nie jak gwiazda ;) Po prostu czuję, że robię to co lubię i staram się rozwijać żeby nie zawodzić osób czytających mojego bloga. W pisaniu czuję się jak ryba w wodzie, zdjęcia robią się praktycznie same. I pomimo iż uważam, że nie jestem gwiazdą to przyznam szczerze - blog niesamowicie mnie rozwiną, jestem pełna motywacji do dalszego działania :)
***
Przypominam, że każdy może wziąć udział w projekcie i poczuć się w roli "gwiazdy". Wystarczy poczytać o tym jak to działa i zapoznać się z regulaminem

Total comment

Author

Wschodzące G.

0   komentarze

Wszystkie komentarze są na bieżąco moderowane.

Cancel Reply